7 rad, jak přežít chřipkové období bez lékaře

Kategorie
 
 
 
 
 
 

7 rad, jak přežít chřipkové období bez lékaře

Začal podzim a s ním přicházejí i změny počasí. Mnoho lidí reaguje už při prvních studenějších dnech únavou, kašlem, bolestmi hlavy, svalů nebo horečkou. V nadcházejícím počasí dostává naše imunita zabrat a chřipce se začíná dařit. Jak se proti tomu bránit?

Jak se vyhnout virózám a prochladnutí

Asi to nejnepříjemnější, co nás v tomto období může postihnout, je chřipka. Jde totiž o závažné onemocnění dýchacího systému, které může způsobit řadu komplikací. Mnoho lidí totiž chřipku podcení a řádně ji nevyléčí.  Následně však vznikají různé komplikace, jako jsou zápaly plic, uší nebo různé neurologické onemocnění.  

Abychom se tomu všemu vyhnuli velkým obloukem a k lékaři nemuseli jít, budeme muset začít co nejdříve s prevencí.  

1.Vyhýbejte se kontaktu s nemocnými

To nejlepší, co můžete pro sebe a pro svoje zdraví udělat, je vyhýbat se kontaktu s nemocnými. Víme, že se to vždy nedá zařídit, zejména pokud máte nemocného v rodině, případně je nemocný váš kolega, se kterým jste v jedné místnosti i 8 hodin.  V takovém případě je vhodné řídit se dalšími radami, a pokud je to možné, nosit roušku.

2.Nezanedbávejte hygienu rukou

Dalším důležitým prvkem v oblasti prevence nemocí je umývání rukou. Určitě jste slyšeli o tom, že pouze umývání rukou teplou vodou a mýdlem snižuje pravděpodobnost rozvoje onemocnění. Pokud nemáte tuto možnost, použijte alespoň dezinfekční gely.  

TIP: Mnozí si v tomto období kupují antibakteriální mýdla, ale nemusíte si ruce pokaždé dezinfikovat. Opravdu stačí v tomto případě dobrá hygiena.

3.Zvyšte příjem vitamínů

Právě v tomto období se ukáže, kdo má jakou životosprávu. Pokud totiž jíte dostatek vyvážené a pestré stravy a máte přiměřenou fyzickou aktivitu, nemoci se vám budou vyhýbat. Pro ještě lepší prevenci je vhodné jíst hodně ovoce a zeleniny, užívat vitamín C a z minerálů je vhodný zinek.

4.Vyhýbejte se místům s vysokou koncentrací lidí

Protože v tomto období trápí chřipkové onemocnění více lidí, je lepší se vyhýbat místům, kde je velká koncentrace lidí. Pokud můžete, vyhněte se nákupním centrům, veřejné dopravě a velkým akcím. Čím více lidí totiž kolem vás bude, tím máte vyšší riziko vzniku nákazy.

5.Pijte hodně tekutin

Nejenom v létě je důležité hodně pít. Pokud se necítíte dobře, doporučujeme vyhnout se bublinkovým a studeným nápojům. Nahraďte je občas čajem.

6.Větrejte

Na podzim a v zimě je vhodné nepodceňovat větrání v domácnostech. Hned jak začne být zima, začne se topit. Samozřejmě nikdo nechce, aby mu byla zima. Pokud se ale nebude pravidelně větrat, baktériím a virům se u vás bude líbit. Stačí, když budete pravidelně krátce, ale intenzivně větrat. A nezapomeňte jít do přírody a vyvětrat sami sebe.

7.Dopřejte si dostatek spánku

Jako poslední bod jsme si pro vás připravili tu nejpříjemnější činnost. Mnoho z nás ji zanedbává, ale je velmi důležitá hlavně v tomto období. Čím méně spíte, tím více oslabujete imunitní systém. A to určitě nechcete. Dopřejte si tedy kvalitní spánek a nezapomeňte odpočívat.

Onemocněli jste? Zůstaňte doma a kurýrujte se

Možná je už pozdě a necítíte se nejlépe. Pokud máte zvýšenou teplotu, kašlete, kýcháte, případně máte ucpaný nos nebo dutiny, určitě tento stav nepodceňujte. I ty nejmírnější příznaky vás mohou varovat, že je čas oddychnout si. Zůstaňte doma aspoň jeden den a sami uvidíte, jestli vám bude lépe. Není dobré toto podcenit a šířit nemoc dále.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
google-site-verification=Oc4MOf4q3ElOtZLt1C1oH5XT_UMgGiIpsmr6QELjVx0
Plná (Desktop) verze